2012. február 19., vasárnap

Házi tejes kifli



Időnként rám tör az ellenállhatatlan vágy, hogy süssek valami kelt tésztát vacsorára, ilyenkor gyakran készítem ezt a kiflit. Ezen kívül szintén ezt a kiflit választom ha valami tartalmas levest, pl. gulyást főzök ebédre és kedveskedni szeretnék mellé valami saját készítésű pékáruval a családnak. Nem egy bonyolult recept, bárki könnyen elboldogul vele.

Hozzávalók:

68dkg liszt
2,5dkg élesztő
1,5dkg só
2dkg kristálycukor
2dkg puha margarin
4,5 dl tej

A tejet meglangyosítottam, majd beleszórtam a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Meghintettem a tetejét liszttel és meleg helyen hagytam felfutni. Közben kimértem a többi hozzávalót. A kelesztőtálba szitáltam a lisztet, közepébe mélyedést alakítottam és ide tettem a többi anyagot. A felfuttatott élesztővel addig kell gyúrni a tésztát, míg az el nem válik az edény falától. Ezután meleg helyen egy órát kelesztettem. A tésztát kinyújtottam 3-4 mm vastagra és nagy háromszögeket vágtam belőle. a háromszögeket kiflivé sodortam és sütőpapírral lefedett lemezre tettem őket. Sütés előtt megkentem a felületüket vízzel, ilyenkor meg is lehet szórni valami ízesítő és/vagy díszítő anyaggal is, pl. reszelt sajt, köménymag, szezámmag vagy nagy szemű só. 190 fokon 20 percig tart a sütés. Ha lehűltek a kiflik, már fogyaszthatók is!

5 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon csinosak a kiflik!

teller-cake írta...

Köszi Móni! :-)

Éva írta...

Guszták lettek a kis kiflik!

teller-cake írta...

Köszönöm!

Marcsi írta...

Finom volt, Zsuzsi!