2013. március 18., hétfő

Ünnepre!


Katitól kaptam a megtisztelő felkérést, hogy Éva játékának keretében gyűjtsem össze én is a Húsvéti menüajánlatomat. Végigzongoráztam magamban a dolgot és ki is gyűjtöttem azokat a recepteket, amelyeket nagyon szeretnék elkészíteni az ünnepekre. Bár étel fotókat és recepteket nem szoktam posztolni, most rájöttem, hogy a közelmúltban két olyan ételt is lencsevégre kaptam, amelyek nagyon ízlettek és jól mutatnának az asztalunkon. 

És akiknek én továbbadnám a stafétát:
  1. Janka, a "Csak mert szeretem" blog gasztrotündére,
  2. Marka, a "Marka boszikonyhája" blog kreatív háziasszonya
Kíváncsian várom, ők mit ajánlanak Húsvétra:)


1. Böjti napokra: Sütőben sült süllő zöld fűszerekkel:

Karácsonyra készítettük el a férjemmel ezt a finom sült halat, amely után a gyerekekkel együtt megnyaltuk mind a 10 ujjunkat!
Hozzávalók: egy kisebb süllő, 5dkg vaj, 3 gerezd fokhagyma, fél citrom, só, fehérbors, zöldfűszerek: szárított kapor, petrezselyem- és zellerzöld
A halat beirdaltuk, sóztuk-borsoztuk, 2 órát állni hagytuk. Ezután az irdalásokba dörzsöltük a zöld fűszereket és a halat tepsibe fektettük. A vajat felolvasztottuk, belekevertük a szétnyomott fokhagymát, ennek a felével meglocsoltuk a halat és lefedtük alufóliával. 180fokos sütőbe tettük, 20 perc múlva meglocsoltuk a maradék vajjal és a citromlével, készre sütöttük.


2. Főételnek, amikor már nincs hústilalom: Zöldséges kölessel töltött padlizsán á la Marka :)

Marka boszikonyhájában pillantottam meg nemrég ezt a finom ételt amit már másnap el is készítettem. Van benne zöldség, hús, köles és sajt, minden mi szem-szájnak ingere! :)





3. A locsolók és a gyerekek örömére: Teknősbéka zsemlécskék:




A tüskéjükre marcipán piros-tojás kerülne az alma helyett...:)))


5. Csak úgy nassolni az örök kedvenc: Isler:


6. Reggelire: Csokoládés kalács:



7. Ünnepi tortának: Mákosguba-bomba, mert imádjuk! ;-)









A tavalyi évben összeírt ajánlatom itt található.

22 megjegyzés:

Györgyi írta...

Micsoda felhozatal!!! Kéne írnod egy főzős blogot is, vagy itt készíteni egy fülecskét, ami nem süti.
Most jöttem rá, hogy nem csak tortán éltek:))))
Köszönöm szépen a stafétát!!! Megyek is keresgélni:))

Marka írta...

Köszönöm a stafétát. Nekem is az jutott eszembe, mint Jankának: miért nincs főzős blogod is? :-) Nagyon jó lesz nálatok a húsvét, ha nem lenne máshol jelenésem, jól meghivatnám magam hozzátok :-)

HajniZoli írta...

A répatorta már rég csalogat, lehet most kipróbálom:-) finomságos étkeket hoztál!

Éva írta...

Nagyon sok guszta finomságot kínálsz amit szívesen meg is kóstolnék:-) Köszönöm hogy folytatod a játékot!

Rebarbara írta...

Micsoda kínálat! :)

marisz57 írta...

Na ne!
Mindet végigkóstolnám ezt a sok finomságot, aztán elhíznék!
Még jó, hogy itt csak nézni lehet - meg a receptet elmenteni.

Millye írta...

Mennyei összeállítás! Hmmmm :)

teller-cake írta...

Janka: na igen, most lebuktam, hogy nem csak tortát eszünk! :-DDD Most azt kéne írnom, hogy a hal és a padlizsán igazából torta??? Egyébként nem vagyok egy túl kreatív szakácsnő, de képzeld, egyszer írtam egy fényképes, fázisfotós "receptkönyvet" a nővéremnek Karácsonyra a szerintem legkönnyebben elkészíthető ételekről. Nagyon örült neki!

Marka: majd ha nagyon maceráltok megnyitom a "teller-cook"-ot! :-DDD Várom a menüsorodat! :)

HajniZoli: a Húsvétnál nem is kell jobb alkalom egy répatortához! ;-)

Éva: köszönöm és a játékot is! :)

Rebarbara: köszi! :)

Marisz: biztos vagyok benne, hogy a Te listádnál én ugyanígy éreznék! ;-)

Millye: ugye? Most már csak meg kellene csinálni őket újra...:)))

Györgyi írta...

Nyissad már azt a teller cook-ot:)! Ez itt a macera volt:)))) Fázisfotós szakácskönyv írás után, ez meg sem kottyanna:)))

heti menük írta...

Jó, akkor én a süllőt kérem szépen (egy ekkora halacska ekég is lesz), a töltött padlizsánnal soha nem tudok betelni, úgyhogy az se maradjon ki és zárásként még jöhet az örök kedvenc, az isler. Mikor indulhatok?...:)

teller-cake írta...

Még alszom rá egyet, vagy sokat....:)))

teller-cake írta...

Most indulj gyorsan, nehogy beteljenek az asztal körül a helyek! (Nincs túl nagy asztalom...) ;-)))

Hankka írta...

Ha Tünde befejezte, és átadja a helyét, akkor jöhetek én? :) Szuper a felhozatal, nagyon tetszenek a teknősök, aztán az örök kedvenc sünijeid (annyira, de annyira helyesek), meg persze a mákosguba-bomba! :) Persze ha jobban belegondolok, mindent szívesen végigkóstolnék! :)

Sovany Csongor írta...

Na.na na........... Éhes szájú, banánevő Csongorka nem enged csak úgy oda bárkit!!!!!!! :P :D ;) Először velem kell egyezkedni, de sztem úgyis tudjátok mivel lehet "lebanánozni"! :P ;)

teller-cake írta...

Na,na,na,na,na...a négyzeten! Majd én leosztom a lapokat az ülésrenddel kapcsolatban! :-S Te csak hozzál nekem holnap sok-sok meglepetést, hogy egyáltalán meghívjalak!!! Banánról meg ne is álmodj, nagyon drága most....:-DDDD

teller-cake írta...

Persze, hogy jöhetsz Hankka, közben pedig én is szívesen végigkóstolnám a Te menüdet! :))

Édes történetek írta...

Nagyon tetszik ez a sütiajánlód, sokunknak adtál szerintem ötletet...., hogy mivel is lehetne feldobni akár a húsvéti süti repertoárt :). Köszi:)

teller-cake írta...

Köszi Szilvi! :)

Kati írta...

Ha későre is de ideértem:) Köszi, hogy elfogadtad a felkérést:) Nem is tudnám mit válasszak, a sütőben sült hal biztos, és a teknőskék:)

teller-cake írta...

Köszönöm Kati, jó volt összeállítani ezt a listát, mert így végiggondolhattam, eltervezhettem, hogy mit is kell beszereznem még az ünnepig! :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Jó kis kínálat, bármelyiket elfogadnám a Húsvéti asztalomra:))

teller-cake írta...

Köszönöm Móni! :)