2013. június 19., szerda

Cseresznyés túrós pite kókuszvirágcukros morzsával Hanitól (Blogkóstoló 9./1.)

 

Rubin Gaby  (a FB Édességrajongók klubjának háziasszonya) a 9. Blogkóstoló játék levezénylője, akinél a sorsoláson nekem Hani blogja, az Ízemlékek elektronikus recepttár jutott. 

Ismerem és nagyon szeretem  Hani blogját, már készítettem tőle máskor is finomságokat. "Ismeretlenül" is szimpatizálok vele, talán mert a bemutatkozásából látom, hogy Bodajki és én is a Móri-árok vidékéről származom - Szárról, sőt - életem első /kisdobos/ táborában éppen Bodajkon voltam. :)

Két finomságot szeretnék bemutatni Hanitól, ma egy finom pitét, a másik posztot pedig holnap hozom!

Régi/új divat...:-DDD
Cseresznyés-ribizlis túrós pite,
ez az eredeti megnevezés Haninál, amelynek hozzávalóin picikét változtattam. Feltétlenül ajánlom ezt a süteményt mindenkinek, ugyanis Hani ezüstérmet szerzett vele tavaly a Koronás cukor húsvéti nyereményjátékán!

 És, hogy min változtattam a fent belinkelt recepten?

1. Mivel éppen érik a cseresznye az udvarunkon, ribizlink pedig csak pár szem volt a bébi-bokrunkont, ezért csak cseresznyével készítettem el a pitét.

 
2. A férjem egyik nap meglepett egy fél kilós kiszerelésű kókuszvirágcukorral. Egy kollégájával járt Kecskeméten egy bioboltban, ott látta meg és gondolta, meglep engem valami különlegessel. :))) Nagyon érdekes, barna színű, karamellára emlékeztető ízvilágú cukorral van szó. Ezzel készítettem el a pite tetejére a morzsát, és elmondhatom, nagyon különleges és finom lett vele!

Néhány szó a kókuszvirágcukorról: A kókuszpálma virágjának nektárjából készül, amit alacsony hőfokon kristályosra párolnak. Ezzel a módszerrel megmarad a nektárban lévő, alábbi fontos vitaminok nagy része: B1, B2, B3, B6, kálium, magnézium, cink, vas, valamint 16 féle aminosav. Glikémiás (vércukoremelő képesség) indexe 35, ami alacsony a többi cukoréhoz képest.

14 megjegyzés:

Böbe írta...

Nálunk is a meggy körül forog a világ! Nagyon finom lehet, ezzel a kókusz cukorral! Még nem is láttam ilyet, de be kell szereznem:)))

heti menük írta...

Kisdobos tábor!!!...Atyaég! Ez ma már történelem! Mi nem Bodajkon, hanem Káptalanfüreden táboroztunk és milyen jó volt!!! Mindenféle politikai állásfoglalástól mentesen: szerintem a mai gyerekeknek nagyon hiányzik ez a fajta valahová tartozás, ami nekünk az úttörő mozgalom volt. Én nagyon pártolom a cserkész mozgalmat, pont ezért. Jó volt együvé tartozni, együtt feladatokat megoldani, egy örsben nótázni, szalonnát sütni, számháborúzni, naplót vezetni a Mókus örs mindennapjairól, egyenruhát húzni, ha éppen arra volt szükség...egyszóval csapatban létezni!...Na, erről ennyit. Kicsit elkalandoztam az emlékeimben. A süti kiváló, szívesen majszolgatnám akár táborban, akár otthon:))))

Muskátli Büfé írta...

Azok a régi szép idők! A mostani gyerekeknek most vannak "azok a régi szép idők" ... Már szemeztem én is ezzel a cukorral, de örülök, hogy szakember véleményét is hallom. Így jó szerintem is a pite a tészta - "töltelék" arányt tekintve.

Luca írta...

Imádom a cseresznyét! Kókuszvirág cukor? Még sosem hallottam róla. Biztosan nagyon finom lett!

Györgyi írta...

Jó ez a kókuszvirág cukor, nekem csak kókuszkaramellem van, de azt is szeretem, mert nem annyira édes. A pite biztos nagyon finom volt. Én minden gyümölcsös süteményt imádok :))))

tejszínhab írta...

Micsoda ínyencséget hoztál megint! :) A cseresznyés divatról nekem fogadott nagybátyám jutott eszembe, akinél mindig rengeteg cseresznyét szedtünk. Azután pedig azon versenyeztünk, ki tudja messzebb köpni a magot :)))

Gabriella írta...

Zsuzsa, ez a süti isteni jól néz ki. Most így ebéd után le is csúszna nekem belőle 1-2... na jó, 3 szelet is. :-))

HajniZoli írta...

Különlegesség a kókuszvirág cukor. Itt még nem is láttam.
Így gyümölccsel isteni lehetett ez a pite!

marisz57 írta...

Kókuszvirág cukorról még nem is hallottam eddig. De biztos finom lehet, a vele készült pitéd nagyon kelleti magát!
Meglepődtem, hogy Te is voltál kisdobos. Nekem sokkal fiatalabbnak tünsz így a blogon keresztül. Habáűr, még az Én idősebb fiam is volt kisdobos, meg úttörő is.

teller-cake írta...

Böbe: szerezd csak be, nem fogod megbánni!

HetiMenű: szerintem is hiányzik a mai gyerekeknek egy ilyen összetartó csapat. Volt hova mennünk délután és nem volt ennyi csellengő és kulcsos gyerek...

Muskátli Büfé: szakember??? :-DD Azért köszi!!! :)))

Luca: eddig én sem hallottam róla...;-)

Janka: akkor jól emlékeztem, hogy nálad olvastam valami hasonlóról!

Tejszínhab: :-DDD Képzeld, a férjem is cseresznyemag-köpő - bemutatót tartott a lányoknak...brutál volt! :-DDD Mondtam is neki, 13 év együttlét után még tud újat mutatni!!

Gabi: köszi! :))

HajniZoli: tényleg isteni volt! :)

Marisz: a Krisztusi korommal nem tudom, hogy melyik "fiatalsági" kategóriába sorolsz...;-DD Voltam bizony kisdobos, sőt egy évig úttörő is, mi voltunk az utolsó úttörők, akkor már utolsókat rúgta a rendszer... A férjem egy évvel fiatalabb nálam, ő már nem is volt úttörő.


Hankka írta...

Csodásan néz ki, és cseresznyével is nagyon fincsi lehetett! :) Nagyon érdekes a kókuszvirágcukor, én sem hallottam még róla, kíváncsivá tettél! :)

Unknown írta...

Nagyon jó lehet. Milyen különleges cukor!

wanna írta...

Amiben cseresznye van, az csak jó lehet! :)

teller-cake írta...

Köszi lányok! :))