2013. június 1., szombat

Csokoládés-epres brownie - boldogsághormon az esős napokra...:)

 

A minap nagyon megtetszett egy recept - "Csokoládés-epres brownie" -, amit a Facebook-on az Édességrajongók klubjában posztolt Csaba, a gyomber.hu-ról. Persze az internet nem akart működni amikor sütni akartam, ezért a már jól bevált brownie receptemet használtam - eperrel.
Az eredmény: szájban elomló állag, tökéletes ízkombináció! :-)

Utólag összehasonlítva Csaba és a saját receptemet - nagy különbség nem volt az összetevőkben és azok mennyiségében. Íme az én verzióm:

Hozzávalók:
19dkg vaj
19dkg étcsokoládé
3 tojás
1 csomag vaníliás cukor
25dkg nádcukor
11dkg liszt
1 csipet só
15dkg eper

A vajat és a csokoládét gőz felett összeolvasztottam, hagytam kicsit hűlni. A tojást a nádcukorral habosra kevertem. A csokoládés öntetet hozzáadtam a kikevert tojáshoz, majd a lisztet is a sóval. Sütőpapírral fedett tepsibe öntöttem, a tetejét bőven megszórtam tisztított, félbevágott eprekkel.
18  fokon 20 perc alatt készre sütöttem.


19 megjegyzés:

GasztroManó írta...

Nagyon jol nez ki, en nemreg epres kladdkakat sutottem, ami majdnem olyan mint a brownie :) Nalunk is esik, de meleg van

Millye írta...

Azt hiszem ez pont jól fog jönni ezen a borongós hétvégén, boldogsághormonnak :D nagyon guszta lett! :)

Gerdi írta...

De azért napsütéses időben is ehető, ugye? Ellen sem tudnék állni neki:-)

Vikvi írta...

Nagyon finom lehet :) Imádom ezt a kombinációt :))

Névtelen írta...

Nagyon guszta lett, egyébként én is most sütöttem epres-browniet.:)) Ha van kedved, próbáld ki fehér csokival, úgyis nagyon finom!

Hankka írta...

De finom szaftosnak látszik, szinte érzem az ízét, nagyon jó! :)

Rebarbara írta...

Nagyon gusztaaaaaaa! Én is valami epresen töröm a fejem holnapra:)

Muskátli Büfé írta...

Micsoda szép ropogós puhaság!

Unknown írta...

Örülök, hogy meghoztam a kedved a browniehoz! :) Nagyon tetszik, pont olyan, ahogy szeretem, látszik rajta a felső, vékonyan roppanós réteg, alatta pedig a szinte még folyós csokoládé... lefogadom, hogy nem érte meg a másnapot! :D

Gabriella írta...

Hűha, már Csaba posztjánál is elgondolkodtam, hogy meg kellene próbálkoznom az epres brownie-val, de most Te abszolút meghoztad a kedvem hozzá. (úgy is rengeteg eprem van, nem győzzük frissen enni, muszáj valamilyen sütit is készítenem vele) Nagyon guszta fotókat készítettél Zsuzsa... :P

Piroska írta...

Nagyon jól néz ki ez a browni. Elmentettem, mert kedvem lett megsütni. Remélem minél hamarább rákerül a sor.

teller-cake írta...

GasztroManó: megyek akkor hozzád leskelődni! ;-)
Millye: garantált jókedvhozó finomság...:)
Gerdi: naná! Úgy lenne az igazi! :)
Vikvi: tudtam, hogy így leszel vele! ;-)
Flóra: meggyőztél, kipróbálom úgy is!
Hankka: biztosíthatlak, pont olyan ellenállhatatlan, szaftos mint ahogy kinéz...:-P
Rebarbara: hiszen itt van előtted a megoldás! ;-D
MuskátliBüfé: az is, biza'! :))
Csaba: köszi még egyszer az ötletet! És persze az estét sem érte meg, nemhogy a másnapot...:)
Gabriella: csak bátorítani tudlak! És örülök, hogy tetszenek a képek! :))
Piroska: sok sikert hozzá! Kár lenne kihagyni, rövid az eper-szezon sajnos...:)

Kati írta...

Hát nekem is elegem van már a sok esős időből, de most úgy néz ki megjött a nyár:)
Még sosem sütöttem browniet, de eperrel még különlegesebb lehet.

Zsuzska írta...

Hmmmmm, ha csak borongós időben lehet enni, ezután jobban fogom várni az esőt! :-D

teller-cake írta...

Kati: próbáld csak ki, nagyon finom! :)
Zsuzska: azért inkább várjuk a napsütést most már...:-DDD

Konyhavirtuóz írta...

Elkészítettem, nagyon finom! (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2013/06/csokolades-duplan-epres-brownie.html)

teller-cake írta...

Nagyon örülök, megyek is meglesni! ;-)

Erika írta...

Mekkora tepsiben készült?

teller-cake írta...

~30x15cm nagyságúban. Remlem tudtam segíteni. Zs.