2013. december 20., péntek

Sajtkrémmel töltött hasé

 

Alig hiszem magam is, hogy végre sós finomságot hozok és abból is csillagos ötöst! :)

Apukámnak készítettem sajtos hasét a múlt hétvégén, akiről írtam már, hogy nagy kedvence a sajtos roló. Most nem volt kedvem rolótekeréssel kínlódni, így a roló ízvilágát egy másik formában álmodtam és alkottam meg. Nagy sikerem volt ismét! És képzeljétek, Apu is meglepett engem valami finomsággal....de ez legyen egy következő bejegyzés témája! ;-)

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta (50dkg)
1 egész tojás a kenéshez
1dl tej
5dkg reszelt sajt
5dkg vaj vagy margarin
Só, fehér bors ízlés szerint
1 evőkanál rétesliszt
Reszelt sajt a szóráshoz

A leveles tésztát lisztezett gyúródeszkán 0,5cm vastagra nyújtottam. Kerek kiszúróval köröket szaggattam belőle. Minden második körnek egy kisebb kiszúróval kiszúrtam a közepét is. A teli köröket megkentem felvert tojással, ráhelyeztem az üres karikát, annak is megkentem a tetejét körben. A kicsi köröket egy helyre rendeztem a tepsin és szintén megtojásoztam a felületüket, rájuk tettem egy kis reszelt sajtot. 200 fokos sütőben aranysárgára sütöttem a hasékat. 

A tejben közben elkevertem a lisztet és besamelt főztem belőle. Hozzáadtam a reszelt sajtot, sóztam, borsoztam. A vajat kihabosítottam és hozzáadtam a sajtos besamelt.  Ezzel töltöttem meg kiskanál segítségével a hasék belsejét a pici körökkel pedig lezártam a tetejüket.

(A maradék tésztákat összesodortam rúddá, kicsit lelapítottam, megkentem tojással, megszórtam sajttal és szintén megsütöttem. Ronda, de isteni reggeli lett belőle! :))





7 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Hű, milyen szépségesek! Imádom a sajtos ropogtatnivalókat :)

Gerdi írta...

Ez tényleg csillagos ötös!
A leveles tésztát mindig szögletesre vágom, hogy ne legyen hulladék. De az ötleted alapján nem fogok félni tőle, majd ronda és finom rágcsa lesz belőle!

Luca írta...

Nagyon finomnak néz ki.

Csigabige írta...

Nem csodálom, hogy sikerült ezzel apukádnak örömet szerezned, nagyon szépek lettek és biztos finomak is! :)

Millye írta...

Egyszerűen mennyei falatkák :)

Muskátli Büfé írta...

Csodás! Remek éke bármely büféasztalnak!

teller-cake írta...

Köszönöm Nektek! Valóban nagyon finom volt. ;-P Legközelebb házi készítésű tésztából kéne csinálni, ez a terv...