2014. június 23., hétfő

Tojáslikőrös malakoff torta tojáslikőr-gumicukorral


Várólistán volt már egy ideje nálam ez a torta Dinától, és most végre el is készítettem - nagy sikerrel! Köszi Dina a fantasztikus receptet!

Az eredeti recepten végeztem néhány változtatást:
  • kisebb adag piskótát sütöttem hozzá
  • eggyel kevesebb  tojást használtam a krémhez (mert ennyi volt otthon :-D)
  • szirup helyett tojáslikőrrel locsolgattam meg a tortában a tésztakockákat
  • tojáslikőr és zselatin segítségével zselécukor-szívecskéket főztem a tetejére
  • kakaóporral díszítettem

Íme a pontos mennyiségeim:


Hozzávalók:


Piskóta:
4 tojás
8dkg cukor
9,5 dkg liszt
1 kiskanál sütőpor

Krém:
3 db tojássárgája
2,5dl tej
80ml vodka
1 cs vaníliás cukor
1 evőkanál zselatin- 2 evőkanál vízben oldva 

3dl tejszín

Díszítés:
2 dl tejszín
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag habfixáló
1 dl tojáslikőr - készítése házilag itt olvasható
2 csapott teáskanál zselatin
Kakaópor

A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. Hozzáadtam a cukrot és addig kevertem míg a cukor el nem olvadt a habban. Ekkor hozzáadtam a tojássárgákat, majd a liszttel elkevert sütőport. Sütőpapírral fedett tepsiben készre sütöttem. Hűlés után kivágtam belőle egy akkora karikát-amekkora tortát szeretnék, a többi tésztát felkockáztam.

A krémhez a tojássárgát-cukrot-tejet-vodkát állandó keverés mellett sűrűre főztem majd hagytam kihűlni. A zselatint a vízben megduzzasztottam majd langyosra olvasztottam és a tojáskrémhez kevertem. A tejszínt kemény habbá vertem és óvatosan a főtt krémbe vagyítettem.


A kerek piskóta köré tortakarikát tettem majd rásimítottam a krém 1/3 részét. Piskótakockával megszórtam, tojáslikőrrel meglocsoltam. Jött a másik harmad krém tésztakockával és tojáslikőrrel majd a maradék anyagokkal ugyanígy rétegeztem.

Egy éjszakán át hűtőben dermesztettem a tortát.

A gumicukorhoz a tojáslikőrt és a zselatint összeforraltam majd szilikon bonbonformákba adagoltam és szintén a hűtőben dermesztettem őket.

Másnap a tejszínt a vaníliával és a fixálóval kemény habbá vertem, ezzel vontam be és díszítettem a tortát. Kakaóporral és a zselécukrokkal dekoráltam.




9 megjegyzés:

Dina írta...

A tojáslikőrös locsolgatás csúcs ötlet, nem is értem, én miért nem így csináltam! A gumicukor is jó ötlet, tudi kipróbálom! Gyönyörűséges lett! :))

Csigabige írta...

Csodaszép tortát készítettél ismételten! Viszem is a receptet! :)

tejszínhab írta...

"Koccintunk" két szelet tortával? :)

Okki írta...

Egy újabb mutatós és finom torta került ki a kezeid közül! :)

teller-cake írta...

Dina: ugye? :-DD Köszönöm! <3
Csigabige: vigyed csak, nem bánod meg! :)
Tejszínhab: naná!!! :-D
Okki: köszönöm! :)

Györgyi írta...

Kinyitottam az összes ablakomat, mindegy melyik égtáj felé indítod a szeletkémet :)

marisz57 írta...

Nagyon kívánatos az a szelet a tányéron! És egészben csodaszép!

Muskátli Büfé írta...

Különlegesen szép, hukk :)

teller-cake írta...

Köszi lányok, küldöm szerteszét a szeleteket, csak győzzétek kapkodni! ;-))