2015. szeptember 25., péntek

Piskótatekercs extra (csíkosan, csokival, ringlódzsemmel)


Nyár végén rákaptunk a piskótatekercsre, ami a férjem nagy kedvence. Nem egy extra sütemény, de pillanatok alatt megvan és egy zamatos, házi lekvárral istenien finom. Főleg frissen! :-)

Az egyik alkalommal kicsit megvariáltam a dolgot: a piskótamassza egyik felébe kevertem egy evőkanálnyi kakaóport némi vízzel felhígítva, és a két masszát felváltva, csíkosan nyomtam ki a sütőpapírra habzsák segítségével. A kakaós részekbe még csokicseppet is nyomkodtam.

A kisült lapot, friss ringlódzsemmel töltöttem meg. Finoman harmonizáltak benne az ízek és a látvány is egy fotóért kiáltott. Vagy többért..... :-DD




Hozzávalók:


6db tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
1 evőkanál kakaópor némi vízzel higítva 

Csokicsepp vagy csokidarabkák
Ringló- vagy más dzsem

A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem, majd hozzáadtam kanalanként a cukrot. Addig kevertettem még, míg a cukor elolvadt benne. Ekkor alacsony fokozaton hozzávegyítettem a sárgájákat, majd a legalacsonyabb fokozaton a lisztet. Sütőpapírra kentem centiméter vastagságban. (Csíkos változathoz a kakaóval lásd fent leírva)
180 fokos sütőben készre sütöttem. A papírt rögtön lehúztam róla, megfordítottam és egy tiszta konyharuhába feltekertem úgy, hogy a bőrös része legyen kifelé.
Miután meghűlt, megtöltöttem lekvárral és megszórtam porcukorral. Nem szeletelhető rögtön szépen, de mégis frissen a legfinomabb.... <3



8 megjegyzés:

Marcsi írta...

Nagyon guszta! :-)

teller-cake írta...

Köszönöm! :-)

Millye írta...

uhhhh ez aztán nagyon mutatós és biztos mennyei is

teller-cake írta...

Köszönöm! <3

Éva írta...

Guszta és biztos nagyon finom volt!

Éva írta...

Kérlek nézzél be hozzám játékra szeretnélek csábítani!:-))

Katalin írta...

Örülök, hogy készül a fügeborod! Apukám tavaly - ami fent van a blogomon - csak kétszer érlelte és szűrte, a harmadikat már elhagyta. A leíráshoz az eredeti recept szerint írtam le, de odaírtam hogy ez csak két érleléssel készült. Nem tudom Te hogy fogod csinálni, gondolom három érleléssel nem annyira erős bor lesz belőle, mint csak kettővel. Majd kíváncsi leszek, hogy a tiéd milyen lesz :-)

teller-cake írta...

Most szűrtem le először, majd két hét múlva megkóstolom az összeöntött italt és döntök a harmadik menetről. Idáig fincsi! :-)