2011. december 27., kedd

Moszkauer


Anyukám névnapjára készítettem ezt a különleges teasüteményt, amit ő nagyon szeret és aminek én már régóta ki szerettem volna próbálni az elkészítését. A csomagolást már a karácsonyi hangulat hevében készítettem el, egy fenyőfa alakú bonbonos dobozt béleltem ki alufóliával, a tetejét pedig - ez a fotón nem látszik - a gyerekekkel címkéztem fel, ők pedig kiszínezték.



Maga a sütemény elkészítése igazán nem bonyolult, de két fontos dolgot figyelembe kell venni: csak szilikonos sütőlapon készíthető el a moszkauer - a sima sütőpapírra teljesen ráragad (bár papírral együtt is nagyon finom :-)) - valamint nagyon kell figyelni a sütésnél, mert a sütési idő mindössze 5-8 perc.

Hozzávalók:

300 ml tejszín
375 g cukor
250 g durvára tört dió
100 g liszt
50g mazsola és/vagy kandírozott narancs, esetleg cukrozott narancshéj
1 tábla étcsokoládé
1 evőkanál olaj

A diót nyújtófával darabosra kell törni. Ezután a tejszínt felforralom, majd belekeverem a diót és a cukrot és újra felforralom az így kapott masszát. Állandó keverés mellett hozzáadom a mazsolát, narancsot és ha újra forr, gyors keverés mellett mehet bele a liszt. Kevergetve 1-2 percig főzöm a masszát, majd hagyom teljesen kihűlni. Nem szükséges az összes masszát rögtön felhasználni, zárt dobozva rakva sokáig eláll a hűtőszekrényben.
A sütőt 200 fokra fel kell melegíteni, a szilikonos lapra nagy távolságra "golyórágónyi" nagyságú darabokat kell tenni a masszából. 5-8 perc alatt megsül! Szépen szétterül, majd habosan forr az egész massza, és ha már barnul a széle akkor kész. A kihűlt korongok alját gőzfürdőn kevés olajjal felolvasztott csokoládéban kell kimártani és egy rácsra fektetni őket amíg meg nem szilárdul a csokiréteg.
Megéri a fáradtságot, mert nagyon finom!


3 megjegyzés:

Katalin írta...

nagyon fincsi lehetett (én is szeretem) sok boldogságot Anyukádnak névnapja alkalmából:))*

hekvanc írta...

Hoppá! Pont ezt kerestem. Szuper! Nálunk nincs csokidömping húsvétkor, helyette aprósüti hegyek lesznek. :D Moszkauer lesz az egyik. :)

teller-cake írta...

Szuper! :))) Sok szerencsét hozzá és kérek beszámolót. :)