2011. december 23., péntek

Pohárra akasztható sütemény


Anyukám kapott ajándékba egy nagyon jópofa, szív alakú sütemény kiszúrót. Az ezzel készített sütemény ráakasztható a kávés pohár szélére és így a felszolgált kávé igen dekoratív és vidám látványt nyújt!


Azt hiszem, hogy ez a felakasztható sütemény egy hagyományos kiszúróval és egy kés segítségével is létrehozható, de nekem ez nem jutott volna eszembe. Főleg, hogy nem is vagyok egy nagy kávés! :-) De amióta megsütöttem a sütiket, ott díszelegnek természetesen a tejes kávé és a forró csoki poharain is! A kiszúróhoz tartozó dobozkán egy receptet is mellékelt a gyártó, ami egy hagyományos linzer tészta receptje. Ezt írom le most én is, de legközelebb kipróbálom a sütést valami másfajta tésztával is, mondjuk mézessel! Szerintem az is jól fog passzolni a kávézásokhoz.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojássárga
fél citrom reszelt héja

A hozzávalókból a puha vajjal tésztát gyúrunk, amit fél óráig hideg helyen pihentetünk. Ezután 2-3 mm vékonyra nyújtjuk, majd a formával szaggatjuk a tésztát. Sütőpapírral fedett lemezen 180-200 fokon készre sütjük.

2 megjegyzés:

Katalin írta...

óhhh, tudod, mióta keresek már ilyen kiszúrót?



Boldog Karácsonyt az egész családnak:)))**

teller-cake írta...

Majd kinyomozom, hogy hol vette anyu ismerőse! Kellemes ünnepeket Nektek is!