2011. december 5., hétfő

Télapós muffin

Óvodai télapó ünnepségre kreáltam ezeket a jópofa muffinokat. A recept igen egyszerű, a kis télapó fejek elkészítése sem volt bonyolult. Halvány rózsaszín fondantból kis köröket szaggattam, majd pirosból háromszögeket vágtam. Kakaós vajkrémmel szemeket pöttyöztem, majd habcsók masszából megalkottam a sapka szegélyét és bojtját, valamint a szakállat.

Muffin recept:

Hozzávalók:
25 dkg cukor, 10 dkg zsír, 30 dkg liszt, 3 tojás, 2,5 dl tej, 1 sütőpor, citromhéj-reszelék, egy marék csokidarab, egy szem cseresznye darabonként

A cukrot, tojást, zsírt habosra kevertem, majd apránként hozzáadtam a liszttel elkevert sütőport  és a tejet. A végén belekevertem a citromhéjat és a csokidarabokat. Háromnegyedig megtöltöttem a muffin formákat, majd mindegyik közepébe nyomtam egy szem cseresznyét. 180 fokon 20 percig sütöttem a sütiket. Kihűlés után becsokiztam a tetejüket és rájuk tettem a fondant télapó fejeket. Miután megkötött a csoki, habcsók masszából készre díszítettem a fejeket.

Habcsók massza: 1 tojásfehérje és 6,5 dkg porcukor gőz fölött keményre keverve, majd a gőzfürdőről levéve langyosra keverve.

Nincsenek megjegyzések: