2012. január 31., kedd

Mozart golyós torta

Múlt héten Salzburg közelében pihentünk, síeltünk, így akarva-akaratlanul minden üzletben szembe találtam magam a Mozart golyóval. Ezt az édességet anyukám és férjem nagyon szeretik, és bár én annyira nem vagyok oda érte de most megihletett a torta készítésre.  A házi készítésű golyókat egy régi Oetkeres, karácsonyi sütemény recepteket bemutató könyvből szedtem, míg a torta töltését a magam ízlése szerint végeztem. Sütöttem egy sima csokis piskótát, amit betöltöttem egy általam nagyon kedvelt sütemény, a "hamis marcipán szelet" vagy "zöld süti" néven ismert édesség krémjével. Lehetett volna még marcipán lapokkal bolondítani a töltést, de én most ilyen egyszerűnek képzeltem el ezt a tortát. Díszítésül marcipánból egy Mozart fej sziluettet alkottam. Íme az eredmény:



Mozart golyó receptje:

5 dkg mogyoró vagy dió őrölve
5 dkg porcukor (szerintem elég a 2,5 dkg is, elég édes lett az én ízlésemnek)
10 dkg olvasztott étcsoki
10 dkg marcipánmassza keserűmandula aromával ízesítve és színezve
1 tábla ét tortabevonó

Az olvasztott csokiban elkeverjük az olajos magvakat és a porcukrot, az így kapott massza lesz a nugátunk, amit hagyunk lehűlni. A kihűlt nugátból pici golyókat formázunk, a marcipánt vékonyra nyújtjuk és annyi kört szaggatunk belőle, ahány nugátgolyócskát készítettünk. A golyócskákat beburkoljuk a marcipánköröcskékkel, és az így kapott burkolt gömböket villa segítségével olvasztott csokiba mártjuk. A csoki megkötéséig türelem! :-)

A torta töltelékének receptje:

0,5 l tej
25 dkg búzadara
1 keserű mandulaaroma
20 dkg margarin
20 dkg porcukor

A tejet a búzadarával összefőzzük és belekeverjük a mandulaaromát. Amíg hűl, a margarint habosra keverjük a porcukorral, ebbe mehet majd a búzadarás főzet. Nagyon különleges, marcipán aromás krém a végeredmény, bár a zöld szín elsőre lehet, hogy kicsit bizarrnak tűnik. De nagyon finom!


10 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon,nagyon jó lett!
Remekül megoldottad a Mozart fej sziluettet.

Roza írta...

Nahááát, valami csodás lett a tortád!:)

Katalin írta...

csak néztem milyen az a golyóstorta

aztán leesett: hisze ez Mozart-golyós !:)))


eszméletlen ügyes cukrász vagy:)))))))

teller-cake írta...

Köszönöm lányok a dicséreteket, nagyon jól esik! :-)

Kati írta...

Még sosem ettem Mozart golyót, de egyszer szeretném kipróbálni, olyan elegánsnak tűnik. Nagyon szép lett a tortád, nekem tetszik az a zöld krém:)

kolozsgabi írta...

Jesszus, már megint egy calória bomba, aminek nem lehet ellenállni. Imádom a Mozart golyót, igen Saltzburgban mi is megcsodáltuk a boltokat és ott ettem életemben először forró fagyit (nem is tudom az igazi nevét), fagyival megtöltöttek palacsintát, majd habbal díszítették, megsütötték és forró gyümölcsükkel tálalták. Istenem még most is csorog a nyálam.
De ezt a tortát is elő kell adnom, ha a lány hazaér messziföldről! Majd ha sikerül, beszámolok róla, hivatkozom Rád!!

Angi Angéla írta...

Nagyon fincsi lehet, imádom a Mozart golyót!

teller-cake írta...

Köszi Kati és Angéla! És neked is Gabi, kíváncsian várom, hogy fog nektek ízleni a torta, nálunk rekord sebességgel fogyasztották a lányok... Öröm volt nézni! :-)

tejszínhab írta...

Óóó, a Mozart nálam is nagy kedvenc, köszi a receptet, vittem és ki is próbálom hamarosan :)

teller-cake írta...

Remélem ízleni fog neked is, Tejszínhab!