2013. december 14., szombat

"44", a karácsonyi likör (SAD20-ra)


Kapóra jött az aktuális SAD (Süss!Alkoss!Díszíts!) játék 20. fordulójának témája - Gasztroajándékok, a "Konyhán innen - kerten túl" blogon -, hogy készítsek karácsonyra valami különleges, házi likőrt ajándékba, .... és persze magunknak. :) 

Általában a már jól bevált tojáslikőr receptemet szoktam megvariálni csokoládéval vagy kávéval, illetve a Mézeskalács blogról felfedezett mézeskalácslikőrt készítem ilyen alkalmakra. Most azonban újdonságra vágytam és egy francia honlapon ezt a receptet találtam.

Nagyon-nagyon finom és kell neki az előírt érlelési idő!! Karácsonyra, Szilveszterre már nem, de a Pót-szilveszteri bulikra még elkészülhet! :)))


Hozzávalók:

1 db narancs
~3dl 40°-os gyümölcsös alkohol (nálam 50°-os házi barackpálinka)
22db fehér kockacukor
22db barna kockacukor/nálam nádcukor ( a kettő együtt 44 ! :-D )
44db arabica kávészem
1 db 3/4 literes kapcsos (vagy hagyományos) befőttes üveg

A narancsot alaposan mossuk meg. Az üveg aljára rétegezzük a kockacukrokat színenként váltakozva. Itt megjegyzem, hogy én marha (!) otthon jöttem rá, hogy nádcukorból végül szemeset vettem, addig válogattam... :( De ez az ízén biztosan nem változtat, csak a kezdeti látványon. 

Egy éles késsel szúrjunk lyukakat a narancsba, és minden lyukba tegyünk egy szem kávét. Ha ez megvan, tegyük a cukorra a gyümölcsöt, öntsük fel alkohollal, zárjuk le az üveget és jöhet a türelemjáték! 44 napig, sötét helyen kell érlelni és a karácsonyi vacsora előtt kibontani.

Ugye mindenki rájött, mi(k)től "44"? ;-)

November 15-én készíttettem el az italt, így csak 40 napom marad Szentestéig, hacsak nem várom meg a Szilvesztert! Az kizárt...így hát megkóstoltam...nagyon finom lett!

Annyit hozzátennék, hogy az utolsó héten kétszer felkevertem a cukrot az alján mert viszonylag hideg helyen tároltam és emiatt szerintem kevésbé olvadt a cukor. Megkóstoltam előtte, utána és felkeverve édesebb, finomabb volt.

Készítettem hetente fázisfotókat, ügyelve a fotózás hasonló körülményeire.

Sok sikert hozzá annak aki kipróbálja! :)

1. fotó - Összeállítottam, indulhat az érlelés! :)
2. fotó - Eltelt egy hét, olvad a cukor és alakul a szín :)

3. Fotó - Már két hetes az ital, mélyült a szín még jobban

4. Fotó - Csökken a cukorréteg vastagsága, még szebb szín

És a végeredmény:



16 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Különleges ital, finom lehet!

Ági írta...

Ejha! Ez aztán finom lehet! :)

Pixie Pie írta...

Hű, micsoda különlegesség! Az én időbeosztásomhoz kicsit macerás lenne, de szívesen megkóstolnám ;)

Jámborné Budai Mónika írta...

Tényleg különleges és kitűnő gasztroajándéknak is:))

Katalin írta...

waoo, szuper

Muskátli Büfé írta...

Zsuzsa drága, idénre késő - jövőre korán van! Ezért lenne két kérésem: 1. referálj kérlek mindenképp a tesztelésről; 2. jövőre szólsz korábban? Jó-jó: 1. most is elkezdhetem készíteni; 2. beírhatom én is a naptáramba :) Amúgy csodaszépen alakul!

teller-cake írta...

Úgy örülök, hogy átjön a látvány is, mert tényleg nagyon ütős! :)
Muskátlim, már kiszámoltam, hogy március 1.-én szombaton ha összedobjuk, vígan összeérik Húsvétra! Fel is írtam magamnak, hogy figyelmeztesselek Téged/titeket és persze magamat! :)

Éva írta...

Nagyon szép a színe és biztosan nagyon finom! Az idei kóstolásról kicsit már lemaradtam , nem baj majd jövőre:-)

Hankka írta...

Nagyon fincsi likőr lehet, tetszik! :) Mentem a receptet, remélem, jövőre időben eszembe jut elkészíteni! :)

Millye írta...

Ez igeeeeen! jobbnál jobb ötletek így karácsony előtt :)

Muskátli Büfé írta...

Köszönöm :) várjuk a kóstolás eredményét!

Rebarbara írta...

Nagyon különleges lehet!! :)

Csigabige írta...

Ez aztán az ajándék! Ezt jövőre tuti, hogy kipróbálom! Köszönöm! :)

Györgyi írta...

Nagyon ötletes ez az ital! Hogy lehet, hogy még nem is hallottam róla :) Köszi, hogy megosztottad velünk. Most már csak azt szeretném tudni, hogy mikor koccintunk vele :)

teller-cake írta...

Nincs mit! :)

teller-cake írta...

Köszönöm Nektek, tényleg érdemes összedobni, kivárni és fogyasztani! :)))
Janka, ha tavasszal lesz blog-tali, rajtam nem múlik! :*)