2015. január 14., szerda

Matador keksz


Még tinikoromban, amikor elkezdtem recepteket ragasztgatni, írni egy füzetbe, akkor került bele egy HAAS vaníliás cukros zacskó hátuljáról ez a recept a gyűjteményembe. Egy egyszerű linzerről van szó, amelyet azonban igen látványosan formáztak kiszúróval. Lassan 20 év is eltelt az "előjegyzés" óta, de jobb későn, mint soha... :-DD

Hogy miért matador? Fogalmam sincs, a névválasztás miértjére nem tér ki a recept, így nem is firtatom, így hívják és kész. :-)

Derelyevágóval vágtam fel a tésztát és egy kis lyukméretű, sima csillagcsővel szúrtam ki a lyukakat. A töltelék pedig nálam áfonyalekvár volt, amivel igen finomra sikeredett a végeredmény :-))










Hozzávalók:

30dkg liszt
10dkg porcukor
8dkg vaj
Egy evőkanál tej
Egy kiskanál rum
1 csomag vaníliás cukor
Fél csomag sütöpor
1 citrom reszelt héjja
Lekvár a töltéshez
Porcukor a szóráshoz
A tészta hozzávalóiból a puha vajjal linzertésztát gyúrtam. Lisztezett deszkán 2mm vékonyra nyújtottam, derelyevágóval téglalapokra vágtam. Minden második lapocskára négy darab kis lyukat szaggattam. Tiszta sütőlemezen, 180 fokon 8-10 perc alatt készre sütöttem.
A kihűlt linzereket lekvárral összeragasztottam és egy napot puhulni hagytam. Porcukorral meghintve tálaltam.






11 megjegyzés:

Katalin írta...

Az áfonyalekvárral nagyon finom lehet, nekünk is van, Erdélyből szoktunk kapni :-) Nagyon jó megoldás ez a formázás!
Vaníliás és sütőporos zacskókat én is el szoktam tenni, néha egész jó recept van rajtuk. És milyen jó neked, hogy csak 20 éve voltál tini :-)

Rozi írta...

Ez is fantasztikus,de finom az áfonyalekvárod!

tejszínhab írta...

Sosem tudom, mit kezdjek a rengeteg lekvárommal... ez lehetne egy opció :)

Kati írta...

De szép s biztos finom is :)

teller-cake írta...

Katalin: az erdélyi lekvár nagyon finom lehet... Örülök, hogy tetszik a keksz. :-)
Rozi: köszönöm!!
Haboska: akkor linzersütésre fel! A variációknak csak a képzelet szab határt... :-)
Kati: nagyon fincsi volt... ;-P :-)

Luca írta...

Éppen azon gondolkodtam, hogy hol láttam ezt a sütit, amikor tovább olvasva megoldottad rejtélyt. Mert én meg eltettem ezt a vaniliás cukros zacskót(több társával együtt őrizgetem.....) Szóval ez a süti jött szembe. Tuti nagyon finom. Az áfonya lekvár meg szinte mindenhez jó.

teller-cake írta...

Drága Luca, akkor ideje Neked is lassan kipróbálni... :-))

Csigabige írta...

Nagyon jól néz ki, áfonyalekvárral meg isteni lehet! Én is régóta ragasztgatom a recepteket az egyik füzetembe, de a kipróbálások mindig váratnak magukra :)

Györgyi írta...

Én hülye, hogy sosem olvasgatom ezeket a zacskókat :) Nagyon látványos sütikét készítettél és finom is lehet, mivel te nem is tudnál rosszat sütni :)

teller-cake írta...

Csiga: köszike! Üdv a gyűjtögetők klubjában. ;-))
Janka: most pirulok ám.... :-*)))

Vanilin írta...

De helyesek ezek a kekszek! :)