2015. június 26., péntek

Citromos mákos koszorú - Blogkóstoló 23.


Továbbra is nagy népszerűségnek örvend a Blogkóstoló játék - amelyben sorsolás útján összepárosított blogok sütnek-főznek egymástól - és aminek magam is voltam már házigazdája.


Most a Szénhidrátmentes... blog rendezte a fordulót, ahol is a szerencse kiszámíthatatlansága miatt ugyanazt a blogot kaptam mint a megelőző fordulóban, Bogi Vöröskaktusz receptgyűjteményét. Ez legyen a legnagyobb gond, Boginál nagyon jó receptekre bukkanhat az ember! A múltkor egy citromos pitét készítettem tőle, most pedig egy szintén citromos, de mákos karikát. Éljen a citrom! :-))


Ezeket a finom karikákat a lánykáim uzsonnára fogyasztották, lekvárba mártogatták és tejet kortyolgattak mellé.  És rendkívül elégedettek voltak.... :-D


A hétvégére egyébként egy csokoládés finomságot is tervezek Bogitól, de az talán már nem fér bele a játék határidejébe. Na, majd meglátjuk.... :-)



Hozzávalók (~18 karikához vagy muffinhoz):

310ml natur joghurt (majdnem egy egész, nagy doboz)
1 tojás
20dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
65ml olaj
34,5dkg liszt
3 evőkanál darálatlan mák
1 púpozott teáskanál sütőpor
1 fél teáskanál szódabikarbóna 
1 citrom reszelt héj

A tojást a cukrokkal és a joghurttal habosra kevertem. Hozzáadtam az olajat, majd a liszttel elkevert szárazanyagokat a citrom hajával. Karika formájú, szilikon sütőformába, illetve muffin formába töltöttem a tésztát a formák feléig (a muffinról nem készült kép, de azok közepébe meggyet nyomkodtam). 180 fokon ~25 perc alatt készre sütöttem őket.



7 megjegyzés:

tejszínhab írta...

A mákot kihagynám ugye, de ezek a kis karikák nagyon helyesek :) Kicsit a savarin kuglófokra emlékeztetnek...gyümivel is el tudom képzelni őket :P

Rozi írta...

Hát ez nagyszerűen néz ki, a képeid fantasztikusak,most volt időm visszanézni,gratulálok!

Vanilin írta...

Tetszetős! Szépek a fotók! :)

teller-cake írta...

Én ki nem hagynám a mákot... :-)) Egyébként tényleg kitűnő gyümölccsel is!

teller-cake írta...

Rozi: köszönöm!!
Vanilin: neked is. :-))

Unknown írta...

Örülök, hogy tetszett a recept, mi is rendszeresen készítjük különféle töltelékkel. A kedvenc nálunk az, ha eperdzsemet teszünk a közepébe. :)

Luca írta...

Nagyon finom lehet. És igazán művészi fotót készítettél róla. Nagyon jók a mák gubók....