2015. november 24., kedd

Gesztenyehab torta


Nagyon szeretem Praliné Zsuzsi fantasztikus receptjeit, az ember csak tátja a száját a gyönyörű fotóktól és a különleges hozzávalóktól. Ez a gesztenyetorta is szerelem volt első látásra, pedig nem is szeretem a gesztenyét... :-) De a férjem annál inkább, így ez lett az ő névnapi tortája.

A recepten annyit változtattam, hogy a meggylekvár helyett egy saját főzésű ribizli-szeder szósszal kentem meg a piskótát. Az összes többi hozzávalón és arányukon nem változtattam. Isteni finom lett, köszi Zsuzsi! ;-)

Hozzávalók (~18cm átmérőjű tortához):

Piskóta:
2 tojás 
4 dkg nádcukor 
3 dkg liszt 
1 dkg holland kakaópor


Gesztenyehab:
20 dkg natúr, cukrozatlan gesztenyepüré (ha mégis cukrozottat használunk, kevesebb cukor fog kelleni!) 
6 dkg nádcukor 
65 ml tej  
7 g zselatin 
20 ml rum
3 dl habtejszín 
2-3 ek. meggylekvár (vagy más gyümölcsszósz: én egy nagy marék szedret, ribizlit főztem össze egy teáskanál cukorral és egy teáskanál epres pudingporral - kihűlve ezzel kentem meg a piskótát)

Csoki ganache:
10 dkg étcsokoládé 
1 dl habtejszín 
1 ek. méz 

A kakaós piskótához a tojásokat kettéválasztjuk. A sárgákat a cukor felével habosra keverjük. A fehérjéket a cukor másik felével kemény habbá verjük. A fehérjehabot két részletben óvatosan a habosra kevert sárgákhoz forgatjuk. Beleszitáljuk a kakaóporral összekevert lisztet is, óvatosan beleforgatjuk. Zsírozott-lisztezett, 18 cm-es tortakarikába simítjuk a masszát, és 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 12-15 perc alatt megsütjük. A kihűlt piskótalapot, és megkenjük a meggylekvárral (vagy gyümölcsszósszal), tortakarikát csatolunk köré. 

A gesztenyehabhoz a gesztenyepürét, a cukrot és a tejet botmixerrel összedolgozzuk, majd forrásig melegítjük. Ebben oldjuk fel az előzőleg hideg vízbe (~fél dl) áztatott zselatint. Belekeverjük a rumot is, majd hagyjuk hűlni.  
A tejszínt habbá verjük, és két részletben hozzáforgatjuk a gesztenyés részhez. A gesztenyehabot a tortakarikába öntjük, majd egy éjszakán keresztül hűtjük.  

A csoki ganache-hoz a tejszínt a mézzel forrásig melegítjük, majd beledobjuk az apróra vágott étcsokit, és egyneművé keverjük. A krémet a gesztenyehabra öntjük, majd egy-két órára hűtőbe tesszük.  





4 megjegyzés:

Éva írta...

Csodás ez a torta! Imádom a gesztenyét nagyon finom lehet! Figyeltem a krém elkészítését egy kicsit macerás de biztos nagyon jó! Boldog névnapot utólag is férjednek!

Katalin írta...

Hű de finom lehet!

tejszínhab írta...

Micsoda habos tortácska :) Én imádom a gesztenypürét, bár sajnos idén a bolti marad, de a házinak nincs párja!

teller-cake írta...

Szívből ajánlom kipróbálásra, nem nagy macera és nagyon finom! Még a gesztenyét nem szeretőknek is... ;-)