2016. január 11., hétfő

Rumos körtés máktorta


Egy régi adósság törlesztése következik most... 

A 2015 tavaszi Segítsüti akcióra egy rumos körtés máktortával készültem, amellyel kapcsolatban a recept bemutatása valahogy elmaradt. Lassan itt a következő forduló, így igazán illik már közkincsé tenni ezt a receptet. :-) Remélem úgy fog tetszeni nektek is mint annak idején a családnak, a licitnyertesnek és a vigaszágasnak.

Van valami ötletetek esetleg, hogy milyen ízvilágú tortával készüljek a tavaszi licitre?

Eddigi felajánlásaim:
Hozzávalók:

Piskóta:
15dkg liszt
15dkg darált mák
5 tojás
20dkg cukor
Fél dl rum
Reszelt citromhéj
Egy kiskanál sütőpor
Egy csipet őrölt szegfűszeg és fahéj

Körteréteg:
1kg körte
1 citrom leve
10dkg méz
2 dl körtelé
2 kiskanál őrölt fahéj
2,5 dkg vaníliás pudingpor

Tejszínkrémhez:
5 dl tejszín
2 csomag vaníliás cukor
2 csomag habfixáló

Mákgolyókhoz a tetején:
Némi piskótamaradék
Két evőkanál darált mák
Porcukor, baracklekvár, rum

A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját habosra kevertem a rummal, cukorral. Hozzáadagoltam a lisztet, darált mákot, sütőport, ízesítőket majd a fehérjehabot. Zsírozott-lisztezett, 24 cm-es tortaformában 180 fokon készre sütöttem. Miután kihűlt, 3 lapba vágtam.
A körtéket megpucoltam, kockára vágtam. A mézet aranybarnára pirítottam, felöntöttem a körte- és citromlével, beletettem a körtekockákat és 10 perc alatt puhára pároltam. Hozzáadtam a fahéjat és egy kis körtelével elkeverve a pudingport - besűrítettem hagytam kihűlni. A harmadát botmixerrel simára pürésítettem.
A tejszínt a vaníliás cukorral és a fixálóval kemény habbá vertem.
Töltés: Az alsó lapot megkentem a körte harmadával, majd a tejszínkrém harmadával. Erre ment a középső lap, rá a körte másik harmada és a tejszínből is a harmad rész. Lezártam a felső lappal, ennek tetejére a pürévé turmixolt körtét és a maradék tejszínt összevegyítettem - ezzel kentem meg. Darált mákkal meghintettem.
A piskóta vágásakor leesett morzsát és némi lefaragott piskótát darált mákkal és némi baracklekvárral, rummal puncsanyaggá gyúrtam - ebből lettek a díszítő golyók a tetejére.


6 megjegyzés:

Katalin írta...

Csuda finom lehet :-)

Éva írta...

Csodás lehet az íze, nagyon guszta! Ötletet adni nem tudok, de amit kitalálsz biztos nagyon szép és jó lesz mint eddig mindegyik!!

Vanilin írta...

Annyira szép! Isteni lehet! :)

Millye írta...

Nekem nagyon tetszik :) hmmmmmmm szívesen befalnám :)

teller-cake írta...

Köszönöm lányok, örülök, hogy tetszik. :-)

Luca írta...

Ez valami isteni lehet. Kár, hogy nem lehet megkóstolni.