2016. november 24., csütörtök

Citromos sajtkeksz, azaz kekszből-keksz :-)


Kaptam apukámtól egy tenyérnyi, négyzet alakú könyvecskét, ami tele van négyzet alakú keksz receptekkel. Vicces kis könyv a mérete miatt és van benne jónéhány izgalmas ötlet.
Petrám kezében a keksz és a könyv :-)
 
Az első amit kipróbáltam, egy citromos keksz volt, amelynek az összetevőiben csak néhány dolgot változtattam. A cirtromos pudingpor helyett vaníliással készítettem - nem is láttam még citromos pudingport? - és sokaltam a pudingporból a megadott 125g mennyiséget, szerintem ott egy tizedesvessző elmaradt a kettes után. Mindenesetre jóval kevesebb porral is  tökéletes lett. :-)
 

Katalin konyhájában éppen karácsonyi játék van, amelyre házi készítésű gasztroajándékokkal lehet nevezni. Úgy vélem, ez az izgalmas ízvilágú, csodaszép keksz a barna tészta-, és a sárga sajtkrémréteggel, egy szép csomagolásban méltó ajándék lehet a szent ünnepre.
 
Próbáljátok ki, jó móka és nagyon finom! :-)
 
Keksz és sajttorta egyben, frissítő citromízben - így lehetne leírni a legtökéletesebben.
 
Hozzávlaók:
 
Tészta:
20dkg Graham keksz (nálam kakaós)
11dkg vaj
Egy kiskanál reszelt citromhéj
 
Bevonat:
25dkg krémsajt
10dkg cukor
2dkg vaníilás pudingpor (vagy citromos, ha van ilyen)
3 evőkanál kukoricaliszt (szerintem simával is működne)
1 tojás
Fél citrom reszelt héja
1 evőkanál citromlé
 
A kekszet aprítóval összetörtem, hozzákevertem a lágy vajat. Az így kapott masszát sütőpapíron vékonyra elnyomkodtam, elsimítottam, ~30x20cm-es téglalap lett belőle.
 
A bevonathoz az összetevőket rövid ideig kevertem majd a keksztésztára simítottam egyenletesen. 190 fokos légkeverős sütőben 20 percig sütöttem.
 
Megvártam amíg teljesen kihűl, majd egyforma kis négyzetekre vágtam.
 
 

10 megjegyzés:

Katalin írta...

Köszönöm, megkaptam a képeket! Ismét egy finom különlegesség tőled :-) Szép ajándék válhat belőle, nagyon guszta ahogy összekötötted a kekszeket. A könyvecskében is jó dolgok lehetnek :-)

Éva írta...

Nagyon finom lehet és hamar elkészíthető!

Luca írta...

Tuti nagyon finom. Én hasonlóan sütöm a sajttortát.

Györgyi írta...

Ötletes :) Szeretem az ilyen egyszerűen elkészíthető látványos édességeket :)

Ani írta...

Jól néz ki. Láthatnánk a kis manót közelebbről?
Gyere játszani! Úgyis sütsz valamit karácsonyra:
http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

Gerdi írta...

Én örülnék ilyen ajándéknak! :-) Csuda finom lehet!

Vanilin írta...

Nagyon szeretem a krémsajtos sütiket, én is örülnék, ha ilyet kapnék. :)

Kyra írta...

Nagyon finom, imádtuk, pikk-pakk elfogyott. Esetleg a könyvecske címét megkaphatnám? A gyerekeim keksz rajongók! Köszi szépen!

teller-cake írta...

Utánanéztem, a könyvecske egy 3 db-os szett része, itt találtam rá a neten: http://www.konyveshaz.com/konyv/sutisdoboz-tobb-mint-szaz-pompas-recept-harom-aprocska-konyvben/1528

Kyra írta...

Köszönöm!!! :-)