2017. január 4., szerda

Szakállas pogácsa Blogkóstolóra :-)


Konyhavirtuóz jól tudja, a szilveszter nem múlhat el sós finomság nélkül. :-) Ezért tőle választottam egy könnyen összedobható szakállas pogácsát az új év köszöntésére. A leírás alapján a krémet én is dupláztam és a pogikat kettévágva töltöttem meg őket.
 
Receptvadászat közben jót mosolyogtam mert rátaláltam a sajtosroló tortára Konyhavirtuóznál, amit egyszer, szintén Szilveszterre az én receptem alapján készített el. Annak a sajtkrémje is nagyon finom, nem is tudnék választani a kettő közül. :-) Így mondhatjuk, hogy már szilvesztereztünk egymásnál. :-D
 
A receptvadászat egyébként a 32. Blogforduló keretében történt, amelyet Simon vezényelt le. Lessétek majd nála az összefoglalót, kíváncsian várom, hogy tőlem mit készítenek majd erre a fordulóra.
 
BÚÉK mindenkinek! :-)
 
 
Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta
tojás a kenéshez
a tetejére szezámmag,reszelt sajt vagy magkeverék

A krémhez: 
 4 csapott evőkanál liszt
 2 dl tej
 2 tojás sárgája
 2 db tömlős natúr sajtkrém
kb. 15 dkg reszelt sajt
só ízlés szerint
 
A leveles tésztát vékonyra nyújtjuk, egy kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tojással megkenjük, ízlés szerint megszórjuk a tetejüket. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megsütjük őket 190 fokon.
A krémhez a tojást a liszttel és a tejjel elkeverjük és közepes lángon, sűrű krémet főzünk belőle. Ha langyosra hűlt, akkor hozzákeverjük a sajtkrémet is és ízlés szerint sózzuk.
A kisült pogikat kettévágjuk és krémmel összeragasztjuk, majd a reszelt sajtban megforgatjuk őket.
 
Gyorsabban fogynak a tálról mint a fénysebesség... :-D :-D
 
 

7 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Úúú, nagyon tuti ez is, meg a tortád is :) Az édes sütikből egy darabig elég volt, mostanában csakis sós ehetnéken van .)

teller-cake írta...

Köszi szépen. 💕

Katalin írta...

Ez s nagyon guszta és fincsi lehet, mint minden, amit készíteni szoktál :-) Idén is ugyanígy tovább... :-)

Éva írta...

Nagyon guszták! Nem ismerem ezt a receptet de nagyon tetszik!

Okki írta...

Erről a blogkóstolóról jól lemaradtam. :( Sebaj, majd résen leszek a következő fordulónál.
Nagyon finomságosat választottál, guszta!
Boldog új évet nektek is! :)

Gerdi írta...

Milyen egyszerűen nagyszerű finomság! Ezt én sem hagyhatom ki! :-) Boldog új évet kívánok Nektek!

Konyhavirtuóz írta...

De jó, tényleg szilvesztereztünk már egymásnál! :) Nem vitás, mindkét sós-krémes harapnivaló nagyszerű, jól választottunk! :)