2017. április 29., szombat

Etelka tortája


Nemrég hoztam a Fürst Pückler tortát Lajos Mari, Hemző Károly: 66 torta című könyvéből, és most újra ebből a műből hozok egy finomságot, Etelka tortáját.
A könyv szerint az 1900-as évek elején a Berták, Irének és Jolánok mellett az egyik legdivatosabb női név az Etelka volt. Lajos Mari szűkebb-tágabb családjában is többen vieslték ezt a nevet, elsősorban édesanyja és tündéri keresztanyja, akinek receptes füzeteit Lajos Mari ma is őrzi és forgatja.
 
Az Etelka tortája egy diós-vaníliás-csokoládés finomság, amelyet sárgabarack koronáz meg, nagyon finom kombináció.
Dióimádó nővéremet leptem meg vele, mindenkinél nagy sikert aratott.
 
Hozzávalók:
 
Piskóta:
6 tojás
Csipet só
12dkg cukor
4dkg vaníliás pudingpor
8dkg liszt
1 kiskanál sütőpor
3dkg darált dió
1 evőkanál kakaó
 
Krém:
5 tojássárga
20dkg cukor
2dkg vaniliás pudingpor
3 dl tej
1 vanília rúd
1.5dkg zselatin
5dkg étcsokoládé
4dl tejszín
10dkg baracklekvár
0,5dl rum
 
Díszítés:
10dkg darabolt dió
2dl tejszín
1 csomag habfixáló por
Sárgabarack befőtt
 
 A piskótához az egész tojásokat, sót, cukrot gőz felett robotgéppel 10 percig habosra kevertem (tényleg kell a 10 perc!). Levéve a gőzről 4 percig még kevertem, hogy hűljön, majd hozzáadtam a pudingporral elkevert lisztet. A maszát három fele osztottam, az egyiket simán maradt, a másikba belekevertem a diót, a harmadikba a kakaóport. Külön sütöttem meg őket sütőpapírral bélelt kerek formákban (~24cm).
A zselatint fél dl vízbe áztattam.
A krémhez a tojásokat szétválasztottam, a sárgájából, 10 dkg cukorból, pudingporból, tejből a vaníliarúddal sűrű krémet főztem. (A vanília rudat kiszedtem). A fehérjét 10 dkg cukorral kemény habbá vertem. A zselatint meglangyosítottam, a krémhez adtam. Hozzávegyítettem a fehérje habot és ketté osztottam. Az egyik feléhez olvasztottam az étcsokoládét. Hagytam kihűlni a krémeket.
A tejszínt kemény habbá vertem és ketté osztottam, felét-felét a vanília-, illetve a csokikrémhez vegyítettem.
A piskótalapokat rummal elkevert baracklekvárral megkentem és a két féle krémmel betöltöttem. Hagytam krémet a torta bevonására is.
Fél napot a hűtőszekrényben hagytam összeérni.
A díszítéshez a tejszínt kemény habbá vert a fixálóval, bevontam vele a tortát. Fél sárgabarack befőtekkel és darabolt dióval díszítettem.
A sárgabarackok kevés gyümölcszselével átkenhetők, így tartósabbak lesznek a torta tetején.



 
 
 

9 megjegyzés:

Vanilin írta...

Kinézetre is csábító, hát még az íze milyen finom lehet. :)

Luca írta...

Nagyon finom lehet. Ki kell próbálnom.

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta!

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki ez a tortád is, és finom is lehet, mint nálad mindig :-) Már csak azért is finom lehet, mert a nagymamám is Etelka volt :-)

Györgyi írta...

Ó, én ezt biztos nagyon szeretném :) Kénytelen leszek majd kipróbálni :)

KonyhaMalacka írta...

Nagyon csábító ez a torta, már csak azért is, mert én is dió imádó vagyok :) Megint szépet alkottál !!!

Ani írta...

Fantasztikusan néz ki! Az íze is csodás lehet az összetevőket olvasva.

marisz57 írta...

Nagyon jó ez a torta! És az is jó, hogy a Blogkóstolón tőled választok! :D

Millye írta...

Elhiszem, hogy nagy sikert arattál a tortával. Már a kinézete is meggyőzött, hogy finom :)