2013. június 8., szombat

Répatorta sajtkrémes mázzal - "Fő az egészség!" mozgalom logójával


A "Fő az egészség" mozgalom indítója Selet food Alíz, én a stafétát Ágitól, a MuskátliBüfé gasztroblog írónőjétől és Gasztromanótól is megkaptam - köszönöm. :)

A szlogennel egy egészséges vagy a hagyományosnál egészségesebb módon elkészített receptet kell publikálni a mozgalom logójával együtt.

Persze a felkérésben benne volt a magas labda is, miszerint mit kezd egy tortaőrült - én :) - ezzel a témával. Hát íme:

Répatorta sajtkrémes mázzal: 

Ha előre nem áruljuk el, senkinek sem fog feltűnni, hogy ez az ellenállhatatlan desszert mennyire zsírszegény és egészséges. Na meg az sem, hogy sárgarépa is van benne - bőven...:) És még alma és dió is! 

A finomított cukrot nádcukorra, a finomlisztet teljes kiőrlésű zablisztre, a margarint olívaolajra cseréltem benne. 
Ezek alapján a tápérték nagyjából így alakul: 160 kcal (672kJ), 3g fehérje, 23g szénhidrát, 2g élelmi rost, 6 g zsír (ebből 1g telített), 37mg koleszterin, 236mg nátrium

Hozzávalók:
18 dkg almaszósz (egy nagyobb alma megpucolva, leturmixolva)
14dkg nádcukor
2 db tojás
2 evőkanál olivaolaj
1 cs vaníliás cukor
20dkg teljes kiőrlésű zabliszt
1 kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál fahéj
1 csipet só
22dkg sárgarépa
5 dkg darált dió
Díszítéshez:
3 dkg krémsajt
2 evőkanál zsírszegény tej
2 evőkanál porcukor
Marcipán répák (el is hagyható)
A répákat megpucoltam, megmostam és lereszeltem. Az almát szintén megtisztítottam és botmixerrel leturmixoltam. Egy edénybe összemértem a répát, almaszószt, cukrokat, tojást és az olajat, majd 5 perc alatt habosra kevertem. Eztán hozzáadtam a szárazanyagokat: lisztet, diót, szódabikarbónát, sót. Zsírozott-lisztezett koszorúformába öntöttem és 180 fokon 20 perc alatt készre sütöttem (tűpróba!).
A mázhoz készítettem házi krémsajtot tejfölből, ezt elkevertem tejjel és cukorral majd ezzel dekoráltam a tortát.


A stafétát pedig a következő blogok íróinak szeretném átadni, mert nagy tisztelője vagyok a torta-gyártó munkájuknak és kíváncsian várom, vajon ők mit kezdenek a feladattal:
Petrának, a habteszin blog,
Dinának a dinavilaga blog, és
Pixie Pie-nek a jépatojtavan blog írónőinek.
Remélem elvállalják a feladatot és kisütnek valami nagyon egészségeset nekünk! :)



18 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Köszönöm a felkérést, ígérem nem halogatom sokáig... jelenleg is csak egy torokgyulladás akadályoz a sütésben, de én vagyok az erősebb :) A répatortád tálalása és díszítése is nagyon bejön egyébként :)

HajniZoli írta...

Finom tortát kreáltál! Csuda puhának látszik azon a szeleten.

Éva írta...

Nagyon jól mutat és igen finom egészséges lehet! Annyit csodáltam már a répatortát de még nem próbáltam ki pedig nagyon finom lehet.

Dina írta...

Remek ötlet! :) Nagyon köszönöm a kihívást, elfogadom! Figyi! Lehetne, hogy egy szelet répatortáért azért elszaladnék arrafelé? Jól hangzik nagyon!

Böbe írta...

Nagyot remekeltél, guszta lett nagyon!!

Pixie Pie írta...

Köszönöm szépen a stafétát! :) Répatortából nekem bármilyen jöhet, a tiéd meg különösen gusztára sikerült. ;) Remélem lesz rá időm, hogy valami új receptet kreáljak. Van határidő?

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép tortát készítettél és a ami fő egészséges is!
Gratulálok , nagyon ügyes vagy és nem hoztál szégyent a tortásokra ,sőt büszkék lehetünk rád!

Hankka írta...

De guszta lett! :) Még soha nem sütöttem répatortát, ez az almás-diós változat nagyon tetszik, főleg a krémsajtos mázzal megbolondítva! :)

teller-cake írta...

Tejszínhab: nagyon szívesen! Jobbulást Neked hamar, lehet, hogy épp egy egészséggel felturbózott édesség hozza meg a gyógyulást...;-)

HajniZoli: puha is volt és nagyon finom, csak úgy falták a gyerekek is. :)

Éva: egyszer átesel a tűzkeresztségen és utána a rabja leszel. :)

Dina: nagyon szívesen, várom a kreálmányodat nagyon! Sajnos tortaszelettel már nem szolgálhatok, de így is szívesen látlak, gyere! :)

Böbe: köszi szépen! :)

Pixie: köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést! Határidő nincs, nagyon várom, hogy mivel rukkolsz elő! :)

Mónika: köszönöm a kedves szavakat, nagyon jól esik ám!! :))

Hankka: iszonyú finom volt tényleg, máskor is megsütöm az tuti! :)

Millye írta...

Nagyon szépséges tortácskát készítettél! :) összefutott a nyál a számban amikor megláttam :)

Selectfood írta...

Szia!

Hű, de nagyszerű és dekoratív tortát sütöttél az egészségesség jegyében! Nagyon tetszik benne az almaszósz, az olívaolaj, a házi krémsajt...úgy, ahogy van az egész. :)

Muskátli Büfé írta...

Ugye, ugye? Én tudtam, hogy Neked ezt ki kell próbálni. Csodaszép és nagyon konszolidált bűnözési adatokkal rendelkezik - köszönöm

wanna írta...

Ez igazán jól hangzik, és szép is!

Gerdi írta...

Én is kíváncsi voltam, mivel fogsz előhozakodni. Kitettél magadért ezúttal is! Nagyon jól néz ki!

teller-cake írta...

Millye: és ha tudnád milyen finom volt,,,:))
Selectfood: köszönöm! És azt is, hogy részt vehettem ebben a remek játékban! :)
MuskátliBüfé: nagy köszönet Neked is és igazad volt!! Jó volt szuper-egészséges tortát nassolni..:)))
Wanna: köszi! :)
Gerdi: örülök, hogy tetszik Neked is! :)

M@rti írta...

De szép lett! Eddig nem sok szép, de egészséges tortát láttam én sem!

teller-cake írta...

Köszi Márti, örülök, hogy szépnek találod és hogy egészséges, az biztos! ;-)

Rebarbara írta...

Nagyon ígéretesnek tűnik.Sütöttem már répatortát kevésbé egészséges ,de finom verzióban :) Kipróbálom ezt is.