2014. június 10., kedd

Papagájszelet - színezd ki a napod :-)


Gyermeknapi ünnepségre sütöttem ezt a színes süteményt egy meleg, májusi napon. Olyan receptet akartam választani ami mutatós, felhívja a gyerekek figyelmét, nem romlandó, nem olvadozik a melegben, és persze finom! :) 

Azt hiszem mindegyik feltételnek megfelel ez a sütemény. A tejfölös piskótatészta könnyed és puha, a kakaós bevonat pedig a gyermekkor ízeit idézi - számomra. :)

A receptet egy régi, Péter Jánosné jegyezte süteményes könyvemben találtam. Az eredeti receptben három felé kell osztani a tésztát, az elsőt natúr színűnek kell hagyni, a másodikat csokoládéval barnára, a harmadikat málnaszörppel rózsaszínre kell színezni. 

Hozzávalók:

26dkg cukor
3 db tojás
19dkg vaj
19dkg liszt
1 késhegynyi szódabikarbóna
18dkg tejföl
Ételfestékek - hiányában: csokoládé vagy kakaópor, málnaszörp

Máz:
10dkg porcukor
1 púpos kanál cukrozatlan kakaópor
2 evőkanál tej
3dkg vaj

A cukrot a tojássárgával és a puha vajjal alaposan és hosszan habosra kevertem.A lisztet összekevertem a szódabikarbónával, a fehérjékből kemény habot vertem. A sárgájás keverékhez adtam a tejfölt, a lisztet, majd óvatosan a tojáshabot.
 
A kapott tésztát négy tálkába osztottam, mindegyiket más színűre kevertem pár csepp ételfestékkel óvatosan.

Az őzgerincformát kizsíroztam, kiliszteztem. Felváltva evőkanállal adagoltam bele a színes tésztát, majd óvatosan megráztam az egészet, hogy ne maradjon benne levegő.

180 fokos sütőben fél óra alatt készre sütöttem. Tűvel ellenőrizni kell, hogy mennyire sült át! A sütemény kérge hamarabb színt kap míg a belseje később sül át.

A mázhoz a kakaót a cukorral és tejjel összeforraltam, hozzákevertem a vajat. Hagytam ezt a keveréket langyosra hűlni, sűrűsödni, majd bevontam vele a kihűlt süteményt.



11 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Hát ez nagyon bulis! :)

Millye írta...

wooow, elhiszem, hogy tetszik a gyerekeknek, nagyon szép színes :)

Baloghné Kele Judit írta...

Hű, de mutatós:)

Csigabige írta...

Tényleg figyelemfelkeltő! Tetszetős és mutatós sütemény! :)

teller-cake írta...

Köszi lányok! :)

Györgyi írta...

Ó, ez aztán nagyon mutatós lett :)

Seffer Lilla írta...

Nagyon csinos sütike!

wanna írta...

húha, ez igen, nekem is tetszik, nemcsak a gyerekeknek... :)

Okki írta...

Milyen szép vidám, nekem is tetszik. :)

teller-cake írta...

Mosolyt csal nem csak a gyerekek arcára - úgy látom. :)))

Luca írta...

Gondolom éppen olyan finom, mint amilyen látványos. Nagyon kreativ vagy, azt már tudjuk. A gyerekek tuti örültek neki.